عوامل مهم در تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس

تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس یا همان اتوبوس آگهی تاریخچه دیرینه ای ندارد .اما به دلیل ویژگی های خاص این نوع رسانه تبلیغاتی در سال های اخیر توجه بسیاری از برند ها جلب اتوبوس آگهی شده است.اما این ویژگی های خاص باعث شده تا عوامل به خصوصی هم در موفقیت این نوع تبلیغات دخیل شود که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 

 

شناخت مخاطبین هدف

وجود مسیرهای حرکت مختلف اتوبوس ها در سطح شهر این امکان را به صورت گسترده به برندها می دهد تا درصد تردد مخاطبین خود در قسمت های مختلف شهر را شناسایی کنندو در همان مسیر ها از اتوبوس آگهی ها استفاده کنند؛ این موضوع کمک بسیاری در جهت صرفه جویی در هزینه های تبلیغات و به طور کلی بازدهی میکند.پس بسیار مهم است که صاحبان تبلیغ برای تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس در اولین قدم مخاطب خود را شناسایی و در همان جهت اقدام به تبلیغات نمایند.

طراحی مناسب

یکی از ویژگی های منحصر به فرد اتوبوس آگهی ،مکان در دسترس برای تبلیغات است .تفاوت های  زیادی با دیگر رسانه های مشابه وجود دارد و از این موضوع میتوان در جهت بهبود عملکرد تبلیغات استفاده کرد.میتوان به این  با یک طراحی منحصر به فرد جلب توجه زیادی را به همراه داشت تا در ذهن مخاطب نام برند هک شود.

از طرفی چون این رسانه در اغلب موارد در حال حرکت است نمیتوان اطلاعات زیادی را به تصویر کشید. اما نکته بسیار مثبت این است که این رسانه فاصله دید زیادی با مخاطبین ندارد و می توان به راحتی با طراحی و انتخاب جملات مناسب و کلیشه ای به سرعت پیام را به مخاطب انتقال داد.

 

 

 

 

 

 

اهداف اجرای کمپین

رسانه اتوبوس آگهی به شدت در معرض دید است.این موضوع یک خطر را میتواند به همراه داشته باشد که اگر اهداف و استراتژی تبلیغاتی به درستی طراحی نشده باشند مطالب در ذهن مخاطب به درستی طبقه بندی نشوند و باعث شکست یک کمپین و هدر رفتن سرمایه شود.پس دقت در انتخاب مطالب و تصاویر و هماهنگی آن ها با اهداف و استراتژی تبلیغاتی برند مربوط بسیار مهم است.

کیفیت مدیا و اجرا

همانطور که اشاره شد رسانه اتوبوس آگهی فاصله زیادی با دید مخاطب ندارد.نکته ای که بعد از یک طراحی زیبا و اصولی اهمیت پیدا خواهد کرد کیفیت اجرا می باشد.

یک کیفیت اجرا و مدیای نامناسب میتواند به راحتی توسط مخاطب دیده شود و یک تبلیغ منفی برای برند مربوطه به همراه داشته باشد.پس بسیار مهم است تا تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس به درستی و با رعایت اصول به اجر در بیاید.

انتخاب تعداد اتوبوس آگهی در سطح شهر

این موضوع ارتباط مستقیمی با موارد قبلی دارد.اما یک نکته را در خود به همراه دارد که ارتباط عمیقی بین مناطق انتخاب شده و حداقل تعداد اتوبوس آگهی اجرایی وجود دارد.این موضوع میتواند منجر به هدر رفتن سرمایه شود؛این مطلب را با یک مثال سعی میکنیم بهتر تفهیم کنیم.

فرض کنید مخاطبین هدف یک برند در منطقه خرید و پر تردد شهر میباشد. در این منطقه تعداد اتوبوس هایی که حرکت میکنند بسیار زیاد است (برای مثال 10 اتوبوس در هر ساعت از یک خیابان) و این موضوع باعث میشود تا تعداد اتوبوس زیادی در یک مسیر وجود داشته باشد.پس در حالت خوش بینانه هر اتوبوس نهایت سه مرتبه از این مسیر حرکت خواهد داشت.

این یعنی درصد بسیار پایین دیده شدن و عملا بازدهی ضعیف.اما با انتخاب حداقل پنج اتوبوس از این مسیر میتوان در یک روز حداقل ده بار دیده شد که میتواند مخاطبین زیادی را تحت پوشش قرار دهد؛اما اگر مخاطبین هدف در یک مسیر غیر تجاری و با درصد تردد خودرو کمتر انتخاب شوند یک اتوبوس به تنهایی شانس دیده شدن حداقل پنج مرتبه در طور روز را دارا است و با انتخاب دو اتوبوس به راحتی میتوان منطقه مربوطه را تحت پوشش قرار  داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *